Zoekmachine Reputatie Management is een verzamel begrip wat verschillende vormen van reputatie management omvat. Wat in de zoekmachines verschijnt over u of uw bedrijf heeft u maar deels zelf in de hand. De content die u zelf online plaatst in content waar u voor in staat. De content die anderen online plaatsen, en wat door zoekmachines geïndexeerd wordt, heeft u niet in de hand. Het kan positieve, neutrale of negatieve content zijn over u of uw business. wanneer het positieve of neutrale content betreft heeft uw reputatie niks te vrezen.
Negatieve zoekmachine reputatie management
Het wordt pas vervelend als de content die online verschijnt negatief is. En uw online reputatie beschadigt omdat deze negatieve content hoog in de zoekmachines verschijnt lezen veel mensen deze negatieve berichtgeving. Mogelijk maar gebaseerd op de mening van 1 vervelende klant of persoon. U heeft vaak weinig mogelijkheden uw kant van het verhaal toe te lichten of het probleem op te lossen. Voor uw zoekmachine reputatie management is dit soms ook maar beter, wanneer er namelijk op elk negatief bericht gereageerd zou worden geeft u reuring aan het negatieve bericht waardoor het mogelijk nog hoger in de zoekresultaten komt.
Hoe is een schadelijk bericht voor uw reputatie te managen?
Er zijn verschillende manier om ervoor te zorgen dat het negatieve bericht niet meer in de top 10 a top 20 van de zoekresultaten staat. Ik heb hier ook ooit eens mee te maken gehad. Door wat speurwerk op internet kwam ik terecht bij PEPS Media, zij hebben hier een speciale service voor: Zoekmachine Reputatie Management! Zij hebben wat trucjes en slimmigheidjes om uw reputatie te verbeteren en van vervelende berichtgeving af te komen. Ik zou u aanraden eens met ze in gesprek te treden om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Succes met uw zoekmachine reputatie management!